Що таке гроші? Здається усі ми знаємо відповідь на це питання. Гроші – універсальний товар, еквівалент вартості всіх інших товарів та послуг. Але як правильно розповісти дитині про гроші і про те, звідки вони беруться? І коли саме це потрібно робити?
Сьогодні визнано, що людині з дитинства необхідно отримувати фінансовий досвід. Тому наша розповідь-гра у дитячому садочку № 467 була присвячена цій завжди актуальній темі.
Перші гроші з’явилися ще чотири-шість тисячоліть тому. Але вони були зовсім не схожі на ті, які ми звикли з вами бачити. В кожного народу з’являвся універсальний товар, що використовувався в якості грошей. Найдавнішими були гроші-раковини (черепашки).
Тубільці Мальдівських островів в Індійському океані використовували черепашки морського молюска каурі. Оскільки вони були зручними – легкі, міцні, маленькі – незабаром вони стали користуватися популярністю і в країнах Азії, Африки, Європи. Їх поширенню сприяли арабські купці, які дуже вигідно їх купували на островах.
У деяких місцях існували «живі» гроші – худоба: вівці, корови, бики. Між іншим, слово «худоба» в давньоруській мові означало як домашніх тварин, так і гроші. Наприклад, у Китаї в давнину функцію грошей виконували дрібні знаряддя праці. У Мексиці ─ какао-боби. В Сибіру і Канаді використовувалися «хутряні» гроші – шкури звірів.
У Єгипті і багатьох африканських племенах розраховувалися золотими, срібними і мідними браслетами (від останніх часто відламували маленькі шматочки, щоб заплатити більшу або меншу суму). Ефіопи в якості грошей визнавали лише грудки солі або худобу (такі «живі гроші» й дотепер цінуються в деяких племенах). В інших місцях грошима були пташине пір’я, зерно, сушена риба.
Чимало люди перепробували «грошей», нарешті, їх розвиток призвів до появи грошей металевих. З часом ними стали металеві монети, а найзручнішою у використанні виявилася монета круглої форми.
Дітки з цікавістю потримали у руках різноманітні предмети, відгадуючи, які з них могли бути грошами у минулому -- черепашка, пір’ячко, браслет та грудка солі викликали однакову цікавість.
Потім потренувати фінансові навички, розігруючи ситуації у магазині: розклали речі, вказавши на них ціну і купували-продавали їх, розраховуючись справжніми монетками. Обговорили звідки беруться гроші і виявили, що можна не тільки заробити їх, а й знайти скарб, виграти в лотерею або продати щось непотрібне.
Розібралися, що гроші бувають монетами, паперові та у вигляді «електронних карток». І звісно схотіли заховати отримані в подарунок іграшкові, але дуже схожі на справжні гроші у власний гаманець.
Тому під керівництвом наших бібліотекарів дітлахи робили яскраві гаманці у техніці оригамі й з веселим передчуттям сподівалися скоро покласти туди справжні, отримані від батьків монетки.
Дякуємо Вам за увагу до публікацій нашого блогу. Будемо щасливі бачити Вас в числі постійних читачів (сайдбар членів блогу ліворуч).
Немає коментарів:
Дописати коментар